onsdag, oktober 26, 2011

liv i liv i liv.

kollade runt på lite föräldra-sidor och gravid-sidor idag och hittade då en animerad film om hur mitt lilla pyre har det där inne i min varma mage. där var en speciell del om bebisens könsutveckling och om när och hur de små krabaterna egentligen blir till små flickor och pojkar. jag fick lära mig att om det är en liten flicka jag bär på så har hon redan alla ägg hon kommer ha genom livet (sex milioner!) och om det är en liten pojke har han redan skaffat sig spermieanlag!! är det inte både knäppt och fantastiskt att en liten bebis, som inte ens har börjat sitt liv, redan har förutsättningarna att skapa någon annans liv?!

2 kommentarer:

  1. Det ÄR fantastiskt! Verkligen enormt...

    Vi vill ses snart!

    Ha det fint!

    Kommer du använda rosa på ditt barn om det blir en pojke? Har ett superfint set i cerise som jag tänkte slänga ut och sälja men om det hade passat er bebis kunde ni fått det. Jag använder cerise på ilon men alla gillar inte det :)

    SvaraRadera
  2. Ja du, det är frågan. Antagligen.. tror jag. Eller, rättare sagt, om han klär i det. Det är nog hand pappa som kommer ha svårare för det :P

    (Vad är det med alla? Alla utom jag, pappa och Monica tror att det blir en pojke :P)

    SvaraRadera