tisdag, oktober 04, 2011

solsken och höstvindar.

jag älskar hösten! luften blir renare, färgerna vackrare och värmen behagligare. och den där kicken och den klara blicken som folk annars brukar få på våren, den får jag på hösten. bland löv och kastanjer bakas bäst de nya drömmarna. precis som den lilla kanelbullen som bakas i min mage. och förhoppningsvis kommer ut om exakt 100 dagar!

ja.. de lilla pyret som om ett år kommer vara 9 månader gammal. i oktober nästa år kommer den har busat runt på jorden lika länge som den gömmer sig i mitt varma inre just nu. jag blir lika förbluffad och fascinerad varje gång jag kommer på att det faktiskt är en liten människa jag bär på. med hår och tår och allt!

och precis som sig bör har jag blivit helt bo-galen. jag inreder konstant i mitt huvud och att plocka ihop mitt gamla rum gör mig både lite ledsen och pepp. men jag och alex har äntligen hittat en lägenhet så nu är jag lixom "tillåten" att boa. en trea i parkstaden blir vår i december, precis i tid så att vi hinner packa upp innan lilla trollet kommer och flyttar in med oss.

med mitt boande följer också ett visst shoppingbehov. jag älskar att sitta på tradera och leta fina saker både till mig och till pyret. jag får dock hålla mig lite och köper bara om det är riktigt riktigt speciellt. rädslan att något ska gå fel gnager alltid i bakhuvudet. men när jag och min (ena) bästa annie var på loppis i heliga trefaldighet för någon vecka sedan kunde jag inte hålla mig! det blev bland annat en jättesöt body med gröna träd som pyrets pappa kommer att älska och en fantastisk gungbjörn som kommer passa in i barnrummet perfekt!



5 kommentarer:

  1. Så, nu funkar det :)
    Och att boa - bästa känslan! Gör det nu när du orkar, för sen kommer du vara upptagen med annat :)
    När flyttar ni förresten?

    SvaraRadera
  2. Toppen! Vi får tillträde den 1 dec och sen beror det på om vardagsrummet är färdigmålat tills dess eller inte för i så fall blir det någon vecka senare. Så jag skippar bära och får peka ist :P

    SvaraRadera
  3. Underbart att läsa din blogg Lisa! Så roligt och spännande att du bär på något litet. Är själv så sugen men intalar mig själv att vänta till efter studierna. Kommer följa din blogg så hoppas du skriver mycket om hur det är att vara gravid.

    Bästa önskningarna till er!!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt! Jag vill också gå på loppis i heliga trefaldihet. Missat det!

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du har en blogg, ska bli intressant att läsa :) Hoppas allt är bra med dig! Kram

    SvaraRadera