torsdag, november 03, 2011

tioveckorsshopping.

så är det! det är bara tio veckor kvar tills mitt lilla troll ska ut i kylan och upptäcka världen. helt tokigt är det! känner mig både lite stressad men ändå ganska lättad.

jag har ungefär en månad på mig att packa ihop resten av mitt rum innan flytten så lite fokus hade nog inte varit fel.. så klart hade dessutom min kära moder rätt när hon för några veckor sedan påpekade att jag kommer bli tröttare och tröttare och få mer och mer ont så jag skulle inte dra ut på packandet. och mycket riktigt, den senaste veckan har ryggen börjat bråka med mig rejält och jag har ont nästan hela tiden.

min fantastiska barnmorska var dock snabb med att boka tid hos sjukgymnast så dit ska jag på måndag. hoppas på lite bra övningar så att det i alla fall inte behöver bli så mycket värre. har dålig hållning redan sen innan graviditeten så jag behöver verkligen tänka på hur jag står och går! nu har dessutom bäckenet börjar förbereda sig på riktigt inför den där förlossningen så det trycker på alla möjliga nerver och muskelfästen, vilken gör att jag har fått testa på både ischias och konstiga ryckningar i ryggslutet/rumpan. kroppen har de mest lustiga sätt att förbereda sig på!

apropå förberedelser så var jag och mamma på stan igår. jag hade spanat ut en riktigt söt liten hjälmmössa i garnaffären som jag ville ha till bebisen, och mamma var inte sen på att anta utmaningen. (tack!) vi var också och kollade in Polarn o. Pyrets jubileumskollektion och deras ränder-rea. så mycket fint! jag köpte två randiga tröjor till mig, en röd som jag ska spara till våren och en grön som tyvärr var för stor (och nu mera återlämnad). och nu när det bara är tio veckor kvar tills förlossningen passade jag också på att lyssna på min kära pojkvän, sluta larva mig, och köpa ett par gravidjeans. som jag har saknat att ha jeans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar