söndag, november 13, 2011

9, 8, 7, 6, 5, 4, 2 ...

igår var det två månader till bebis. när jag kom på det i fredags slog det ner mig som en blixt från klar himmel. det kändes som.. som att det blev på riktigt att många av mina drömmar aldrig kommer bli på riktigt.

missförstå mig inte! jag är väldigt glad för min lilla guldklimp i magen och jag vet att vi kommer få det väldigt bra i vår lilla familj. men jag är samtidigt en tjej på 20 år som aldrig kommer få tågluffa eller jobba som au pair eller göra så mycket annat jag hade tänkt. så jag bröt ihop lite i fredags.

igår var det dock bättre. jag fungerar inte på kvällarna längre...

2 kommentarer:

  1. Drömmarna kan finnas kvar eller förändras! För det finns inget som säger att du inte kan förverkliga dina drömmar senare i livet, även om det kan kännas svårt just nu. Ibland så blir inte verkligheten som man tänkt sig, jag hade en stor dröm om att flytta utomlands och plugga men det blev inte så. Har inte gett upp den drömmen, den finns fortfarande men den får kanske förverkligas senare. För om man förverkligar alla sina drömmar så har man inget kvar att drömma/längta efter!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Du får växa, utvecklas på annat sätt än att tågluffa och jobba som Au Pair. Du behöver inte åka utomlands för att ta hand om barn och inte heller utbilda dig för att uppfostra eller ge omsorg åt barn. När barnet är ett par år äldre än nu :P så kan ni alla tågluffa ihop!

    Lisa du är modig och kommer ge dig utmaningar ändå tror jag. Du hann med att gå Explorerbelt :)
    Du får se det som att du får många nya möjligheter andra inte har än. Att vara gravid i 20 års ålder är en utmaning som heter duga, ännu mer personligt utvecklande än att resa tror jag!

    MVH Emma ( Scout )

    SvaraRadera